Πόσο κοστίζει και ποιοι πρέπει να αποκτήσουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου

Σε εφαρμογή μπήκε πλέον η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου και είναι απαραίτητη για οποιαδήποτε πράξη σε ακίνητο, εκτός από τις μισθώσεις. Ποιο θα είναι το κόστος της ηλεκτρονικής ταυτότητας;

Προβλέπεται ότι, σε περίπτωση που, κατά τη συμπλήρωση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου ή κατά τους περιοδικούς ελέγχους, έχουν συμπληρωθεί ψευδώς στοιχεία ταυτότητας κτιρίου από τον επιβλέποντα ή τον εξουσιοδοτημένο μηχανικό, επιβάλλονται, πέραν των ποινικών κυρώσεων και των ήδη προβλεπομένων πειθαρχικών κυρώσεων, και πρόστιμο, το ύψος του οποίου κυμαίνεται από 2.000 έως 20.000 ευρώ, ανάλογα με την επιφάνεια που δεν έχει αποτυπωθεί στην ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου.

Το κόστος για την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου αναμένεται σε περίπου 300 – 500 ευρώ για απλές περιπτώσεις. Αυτό αναμένεται ότι θα είναι το ελάχιστο κόστος για κάθε ιδιοκτήτη ακινήτου στην Ελλάδα, εφόσον ασφαλώς το εν λόγω ακίνητο είναι καθόλα νόμιμο και δεν φέρει καμία πολεοδομική παράβαση. Σε αντίθετη περίπτωση, το κόστος αναμένεται να είναι μεγαλύτερο.

Αναλαμβάνουμε την έκδοσης ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου στην Περιφέρεια Αττικής, στο Δήμο Τανάγρας, στο Δήμο Χαλκιδαίων, στο Δήμο Κορινθίων, Δήμο Λουτρακίου και στο Δήμο Τρίπολης. Τηλέφωνο επικοινωνίας 210 30030 38. Εναλλακτικά συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας και θα σας καλέσουμε εμείς.

Η ταυτότητα κτιρίου θα περιλαμβάνεται σειρά εγγράφων και στοιχείων για κάθε κτίριο της χώρας. Ειδικότερα, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να συγκεντρώσουν:

  • την οικοδομική άδεια του κτιρίου και τα σχέδια αυτής, θεωρημένα από την αρμόδια πολεοδομική υπηρεσία,
  • το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης του κτιρίου ή τμημάτων αυτού,
  • το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής, εφόσον υπάρχει,
  • δηλώσεις υπαγωγής σε νόμους αναστολής επιβολής κυρώσεων,
  • τα σχέδια κατόψεων, τα οποία αποτυπώνουν το κτίριο στην πραγματική κατάσταση,
  • το δελτίο δομικής τρωτότητας και
  • τη μελέτη στατικής επάρκειας, εφόσον απαιτείται (π.χ. σε περιπτώσεις αυθαιρέτων),
  • τον πίνακα χιλιοστών και τη μελέτη κατανομής δαπανών του κτιρίου, εφόσον υπάρχουν, και τέλος το πιστοποιητικό πληρότητας της ταυτότητας κτιρίου, το οποίο εκδίδεται από τον ελέγχοντα μηχανικό.

Αν και αρχικά προβλεπόταν η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου να εκδοθεί σε πέντε χρόνια από την στιγμή δημοσίευσης του νόμου αυτό άλλαξε.

Σε πέντε χρόνια θα πρέπει να έχουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου τα ακίνητα:

  • του δημοσίου,
  • τα κτίρια συνάθροισης κοινού,
  • πρατήρια υγρών καυσίμων,
  • συνεργεία,
  • τουριστικά καταλύματα άνω των 300 τ.μ.,
  • όλα τα σχολεία ιδιωτικά και δημόσια,
  • νοσοκομεία, ιατρικά κέντρα, κλινικές,
  • παιδικοί σταθμοί,
  • οίκοι ευγηρίας.

Σε ότι αφορά όλα τα υπόλοιπα ακίνητα της χώρας, δηλαδή τα διαμερίσματα και οι μονοκατοικίες, ο νόμος ορίζει ότι πρέπει να έχουν Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου για να γίνει μεταβίβαση του ακινήτου. Άρα θα αναγκαστούν να βγάλουν τη σχετική ταυτότητα κατά την πώληση του ακινήτου ή σε οποιαδήποτε άλλη πράξη που αλλάζει τον ιδιοκτήτη.

Ποιά είναι τα ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΤΙΡΙΟΥ

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου

Τι εργασίες κάνει ο μηχανικός για την έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας προσφέρει μια καλύτερη εμπειρία περιήγησης. Με την περιήγηση σε αυτόν τον ιστότοπο, αποδέχεστε τη χρήση των cookies.